Monday, June 2, 2014

[ACTIVITY REPORT]Wagashi(Japanese Confections)Workshop & Gathering #1 on May 20th,2014.


IMCYは2014年5月20日に和菓子ワークショップ&交流会を開催しました。

当日は13人のママ達が写真のとおりにぎやかに和菓子(練り切りの桜と紫陽花)をつくり交流しました。少し気温も高かったせいか、練り切りの生地がべとつき紫陽花の小さな花を型で抜くときに皆さん苦労されていましたが、どうにか皆さん作り終え、思い思いの桜と紫陽花が出来上がりました。

ママたちのワークショップの間、11名のお子さんが同じお部屋で過ごしました。
残念ながらちょうどこの日、お庭で農薬散布がありお部屋の外に広がるお庭には出られませんでしたが、保育ボランティアの皆さんとIMCYのボランティアメンバーの協力を得て楽しく過ごすことができました。

終了後のアンケートでは13人中11人が他のママと繋がることができた、そのきっかけになったと回答して下さいました。このワークショップの第一の目的は「つながりを作る」ということでしたので、企画側としては本当にうれしく思います。

今回も参加者の皆さんの笑顔を見ることができて、とてもうれしかったです。
参加して下さった皆さん、運営スタッフとしてお手伝い下さった皆さん、ありがとうございました!

--------------------------------------------------------------------------------------------------
IMCY held Wagashi(Japanese Confections)Workshop & Gathering #1 on May 20th,2014.

As in the pictures, 13 mothers enjoyed making Wagashi (Nerikiri of a cherry flower & hydrangea ) and talking with other participants.It may be because of the hot weather, but the dough was too soft and sticky.So participants had a lot of problem cutting out the small pieces of flowers for hydrangea. But anyhow, they all finished and we could see their unique Sakura(cherry flower) and Ajisai(hydrangea).

During the workshop for mothers, 11 children spent time in the same room. Children could not go out and play at the attached spacious garden, because unluckily there was a pesticide-spraying in the morning. But with the help of babysitting volunteers and IMCY staff, they enjoyed playing together

According to the answers of the qestionnaire, 11 out of 13 mothers said they got to know some new friends in this workshop!This was one of the most important purpose of the workshop, so we were so glad to know that.

We were really happy to be able to see their smiling faces.
We would like to show our deep gratitude to the participants and volunteer staff.

No comments:

Post a Comment